Postpunková temně gotická Čínská čtvrť vznikla roku 1988, když na inzerát Daniela Rodného hledajícího zpěváka pro zamýšlenou kapelu ve stylu Joy Division a raných Cure odpověděl Samir Hauser. Vlastně místo odpovědi hodil do schránky svoji fotku (která se kupodivu dochovala).

Oba měli za sebou punkovou minulost, slovo dalo slovo a tak vzniklo jedno z výrazných seskupení tzv. "strahovské scény", uměleckého společenství okolo Klubu 007.

Zvuku dominovaly chmurné klávesy, nahallená kytara a ponuře tragický vokál, hudba navazovala na styl Joy Division, Fields of the Nephilim, Sisters of Mercy nebo Smiths.

Čínská čtvrť se účastnila společných akcí se spřátelenými soubory, mezi něž poatřily třeba Kurtizány z 25. avenue, Rány těla, Modrý tanky, Ecstasy Of St.Theresa, Jižní pól, Toyen, Jean Marais nebo Omnibus.Aktivně koncertovala až do roku 1990, kdy se oba zakládající členové začali naplno věnovat svému novému projektu, elektronické Vanesse.


Jedním z prvních počinů nově vzniklého vydavatelství Monitor (později EMI, dnes Warner Music) bylo kompilační LP Nové horizonty (1990).

Výběr kapel tehdejší "nezávislé scény" se natáčel ve studiu u Josefa Přiba na Kamplě.

Čínská čtvrť je na něm zastoupena skladbami "Někde je dno" a "Za zdí".